مرکز-خبرنگاران-از-تعلیق-دو-رسانه‌-ابزار-نگرانی-کرد 

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که تعلیق فعالیت دو تلویزیون خصوصی توسط ا.ا خلاف قانون رسانه‌‌ها است

به گزارش افغان نیوز؛ مرکز خبرنگاران  تعلیق فعالیت تلویزیون‌های خصوصی نور و بریا را خلاف قانون رسانه‌های همگانی و اقدام برای فشار و محدودکردن فعالیت‌ رسانه‌های آزاد عنوان کرده و آن را محکوم کرده است.
گفته می‌شود که فعالیت این دو رسانه به دستور کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ به تعلیق درآمده و دروازه‌های آن‌ها در کابل بسته شده‌ است.
با این حال ذبیح‌الله سادات، از اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که فعالیت هر دو رسانه به‌دلیل «تخلف از اصول رسانه‌ای» و «منافع ملی افغانستان» تعلیق شده است.
به‌گفته‌ی سادات، کمیسیون دستور داده است تا زمانی که به پرونده‌ی این دو تلویزیون از سوی دادگاه رسیدگی می‌شود، دروازه‌ی هر دو رسانه بسته خواهد ماند.
وی گفته است که برخی از اتهام‌های مطرح‌شده علیه تلویزیون نور، نشر موسیقی و نپوشیدن ماسک از سوی کارمندان زن این رسانه در هنگام نشرات بوده است.
به گفته‌ی او تلویزیون بریا نیز در ارتباط به نشر سخنان اخیر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در مورد روابط ا.ا با امریکا قبلا هشدار دریافت کرده بود.
مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که تعلیق فعالیت تلویزیون‌های نور و بریا و بستن دروازه‌های این دو رسانه‌ خصوصی را خلاف قانون رسانه‌ها و اقدامی در جهت فشار و محدود‌کردن بیشتر فعالیت رسانه‌های آزاد می‌داند.
این مرکز عنوان کرده است آنچه که کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای ا.ا به‌عنوان تخلف این دو رسانه برشمرده است، در حقیقت جزو حقوق قانونی رسانه‌ها است.
مرکز خبرنگاران افغانستان از ترکیب کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف رسانه‌ای نیز انتقاد کرده است که در این کمیسیون، جدا از این‌که ساختار قانونی‌اش رعایت نشده است، کارکرد آن با توجه به قانون رسانه‌ها زیر سوال است و از آن بیشتر به‌حیث ابزاری برای تطبیق سیاست رسانه‌ای حکومت سرپرست استفاده می‌شود.

مرکز خبرنگاران از تعلیق دو رسانه‌ ابزار نگرانی کرد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد